REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO SOFASTYL
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Strona internetowa dostępna pod adresem www.sofastyl.pl prowadzona jest przez SOFASTYL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Żołędzinie pod adresem: Żołędzin numer 19, 64-610 Rogoźno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000588162, REGON 363075560, NIP 6060095450, zwaną dalej SOFASTYL.
2. Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów towarów w Sklepie Internetowym SOFASTYL, to jest przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość.
3. Na potrzeby niniejszego Regulaminu wprowadza się następujące definicje:
a) Strona SOFASTYL – strona internetowa zarejestrowana pod adresem: www.sofastyl.pl, która jest prowadzona przez SOFASTYL, obejmująca Sklep Internetowy SOFASTYL,
b) Sklep Internetowy SOFASTYL (także „Sklep”) – sklep internetowy dostępny na Stronie SOFASTYL,
c) Klient – podmiot dokonujący zakupów w Sklepie Internetowym SOFASTYL, który jest osobą fizyczną posiadającą zdolność do czynności prawnych albo osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej;
d) Rejestracja – założenie przez Klienta indywidualnego konta na Stronie SOFASTYL.
f) Moje konto -– narzędzie administracyjne udostępniane na Stronie SOFASTYL, za pomocą którego Klient może m.in.: kontrolować i aktualizować, usuwać swoje dane, wyrażać lub cofać zgodę na otrzymywanie informacji handlowych,
g) Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. z dnia 17 grudnia 2013 r. Dz.U. z 2014 r. poz. 121 ze zm.);
h) Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
i) Sprzedający - SOFASTYL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Żołędzinie pod adresem: Żołędzin numer 19, 64-610 Rogoźno, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000588162, REGON 363075560, NIP 6060095450;
j) Ustawa – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).
4. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1422 ze zm.). Zgoda może zostać wyrażona przez Klienta w trakcie dokonywania Rejestracji jak i w każdym czasie po dokonaniu Rejestracji, a w szczególności podczas korzystania z Mojego Konta. Zgoda udzielona przez Klienta może być w każdym czasie przez niego cofnięta.
5. SOFASTYL nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z Regulaminem działania Klienta, szkody spowodowane niezgodnym z Regulaminem korzystaniem przez Klienta ze Strony SOFASTYL, szkody powstałe na skutek korzystania przez Klienta ze sprzętu komputerowego i oprogramowania, w szczególności za przejęcia loginu Klienta i hasła do jego konta przez osoby trzecie, będące wynikiem braku skutecznej ochrony urządzeń Klineta; jednocześnie SOFASTYL oświadcza, że dokłada i zobowiązuje się dołożyć starań niezbędnych do właściwego i bezpiecznego korzystania ze Strony SOFASTYL.
6. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do sieci Internet i aktualną przeglądarką internetową oraz posiadać aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
§ 2 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I ZAWARCIE UMOWY
1. Sklep Internetowy SOFASTYL działający pod adresem www.sofastyl.pl jest prowadzony przez SOFASTYL i umożliwia zawieranie umów sprzedaży towarów przeznaczonych do sprzedaży przez Sklep za pośrednictwem sieci Internet. Wszelkie pytania i wnioski Klientów prosimy kierować do Działu Obsługi Klienta Sklepu Internetowego pod adres e-mail bok@sofastyl.pl lub telefonicznie pod numer tel. +48 67 268 42 25
2. Dostawy towarów zamawianych za pośrednictwem Sklepu SOFASTYL są realizowane wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Wszelkie informacje o towarach umieszczone na Stronie SOFASTYL, w szczególności opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
4. Wszystkie ceny podawane na Stronie SOFASTYL są wyrażone w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT. Ceny nie zawierają kosztów transportu zamówionego towaru na miejsce jego doręczenia wskazane przez Klienta, koszty te Klient pokrywa dodatkowo. Podana na Stronie SOFASTYL wysokość cen poszczególnych towarów, obowiązująca w dniu złożenia przez Klienta zamówienia na te poszczególne towary, obowiązuje od dnia złożenia przez Klienta zamówienia do dnia jego realizacji. Klient zostanie poinformowany o łącznej cenie zamawianych towarów, z wyszczególnieniem jej składników w momencie składania zamówienia.
5. Sklep SOFASTYL oferuje możliwość dokonania zakupu po dokonaniu uprzedniej rejestracji w Sklepie Internetowym SOFASTYL.
6. Zamówienia na towary sprzedawane w Sklepie Internetowym SOFASTYL składane są przez Klientów poprzez wybór produktu będącego przedmiotem zamówienia i kliknięciu przycisku „dodaj do koszyka”, a następnie postępowanie zgodnie z kolejno podawanym instrukcjami.
7. Po dokonaniu przez Klienta zamówienia zgodnie z ust. 6, serwer Sklepu Internetowego SOFASTYL automatycznie wysyła wiadomość na podany przez Klienta adres e-mail celem uzyskania od Klienta potwierdzenia złożonego przez niego zamówienia. Wiadomość, o której mowa w zdaniu poprzedzającym. W ciągu 72 godzin od momentu doręczenia przez serwer wiadomości, o której mowa powyżej, Klient powinien wysłać zwrotną wiadomość z potwierdzeniem złożonego zamówienia. Jeśli potwierdzenie nie zostanie w ciągu 72 godzin odesłane przez Klienta, złożone przez niego zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
8. Złożenie w Sklepie Internetowym SOFASTYL przez Klienta zamówienia, o którym mowa w ust. 6 powyżej, oraz odesłanie przez Klienta potwierdzenia zamówienia, zgodnie z ust. 7 powyżej, jest równoznaczne z zawarciem przez Klienta umowy sprzedaży z SOFASTYL.
9. Faktura VAT, wystawiona tytułem zapłaty za zakupione przez Klienta w Sklepie Internetowym SOFASTYL towary zawierać będzie dane, które Klient poda podczas składania zamówienia i zostanie dołączona do przesyłki zawierającej zakupione przez Klienta towary.
10. Jeżeli zamówienie złożone przez Klienta nie może być zrealizowane w jakiejkolwiek części, ze względu na niedostępność któregokolwiek z zamówionych przez Klienta towarów, Sklep Internetowy SOFASTYL niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta i zwróci Klientowi całą sumę pieniężną, jaką otrzymał od Klienta tytułem zapłaty za niedostępny produkt.
11. Możliwe opcje zapłaty i koszty transportu są dostępne do wglądu na stronie url: www.sofastyl.pl oraz każdorazowo wskazane w informacji dotyczącej poszczególnych towarów.
§ 3. REKLAMACJE
1. SOFASTYL ma obowiązek dostarczyć rzecz do Klienta bez wad. Przed wysłaniem do Klienta, zamówiony przez niego towar podlega dokładnemu sprawdzeniu pod względem jakościowym i ilościowym.
2. Prosimy zawsze sprawdzić przy listonoszu/kurierze, czy paczka nie ma widocznych zewnętrznych uszkodzeń. Jeżeli paczka nosi ślady zniszczeń prosimy zgłosić przewoźnikowi zastrzeżenia wraz z opisem uszkodzeń.
3. Klient ma prawo złożyć reklamacje w każdy prawnie dopuszczalny sposób, w tym m.in. za pośrednictwem formularza reklamacji znajdującego się na stronie www.sofastyl.pl , za pośrednictwem zgłoszenia telefonicznego pod nr telefonu wskazany w pkt. 4 poniżej, ustnie do protokołu, pisemnie (list, faks, poczta elektroniczna na adres wskazany w pkt. 4 poniżej).
4. Reklamacje zgłaszane w formie pisemnej należy przesłać na adres: SOFASTYL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., Żołędzin numer 19, 64-610 Rogoźno, nr tel. + 48 67 268 42 25 adres e-mail: bok@sofastyl.pl
5. Informacja o uznaniu za zasadną lub odrzuceniu reklamacji zostanie przesłana Klientowi na adres korespondencyjny podany w formularzu reklamacyjnym.
6. Wszelkie wątpliwości związane z reklamacjami można wyjaśniać pod numerem telefonu 67 268 42 25 od poniedziałku do piątku w godz 7.00-15.00 lub pod adresem mailowym bok@sofastyl.pl
7. SOFASTYL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. informuje, że istnieją możliwości pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, np. przy pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów lub skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji w drodze mediacji lub za pomocą sądów polubownych, przy udziale m.in. Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowych. Możliwe jest również rozstrzyganie sporu pomiędzy konsumentem i przedsiębiorcą poprzez skorzystanie z serwisu internetowego (platformy ODR) pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Skorzystanie z ww. sposobów rozwiązywania sporów jest dobrowolne.
§ 4 PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
1. Prawo odstąpienia od umowy, uregulowane w niniejszym paragrafie dotyczy i przysługuje wyłącznie Klientom będącym Konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
2. Prawo odstąpienia od umowy. Zgodnie ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, tj. SOFASTYL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Żołędzinie pod adresem Żołędzin numer 19, 64-610 Rogoźno wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000588162, REGON 363075560, NIP 6060095450 o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi również Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną). Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
3. Skutki odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzili się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz pod adres SOFASTYL spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością spółka komandytowa, z siedzibą w Żołędzinie pod adresem Żołędzin numer 19, 64-610 Rogoźno niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 300 PLN. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów: a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli; h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; k) zawartej w drodze aukcji publicznej; l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 5 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych właściciel Sklepu Internetowego SOFASTYL informuje, że dane osobowe Klientów są przechowywane w zbiorze danych administrowanym przez SOFASTYL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w z siedzibą w Żołędzinie pod adresem Żołędzin numer 19, 64-610.
2. Dane osobowe będą zbierane i przetwarzane wyłącznie na potrzeby realizacji zamówień składanych przez Klienta w Sklepie, a za zgodą Klienta również w celu realizacji statutowej działalności spółki SOFASTYL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.; prowadzenia akcji promocyjnych i reklamowych, z zachowaniem wymogów zabezpieczenia danych określonych w przepisach o ochronie danych osobowych oraz działalności marketingowej.
3. Każdy Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, do dokonywania zmiany danych wprowadzonych, żądania zaprzestania przetwarzania danych oraz ich usunięcia, a także przysługuje mu prawo sprzeciwu, który należy zgłosić w siedzibie SOFASTYL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
4. SOFASTYL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. zapewnia, że wszystkie informacje i dane przekazywane przez Klienta za pośrednictwem strony internetowej www.sofastyl.pl pozostaną poufne i w odpowiedni sposób zabezpieczone.
§ 6 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Prawem właściwym dla umowy sprzedaży towarów pomiędzy Sprzedającym, a Klientem jest prawo polskie, w szczególności przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.), oraz ustawy Kodeks cywilny, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej.
2. Sądem właściwym miejscowo do rozstrzygania sporów wynikłych między Sprzedającym a Klientem (za wyjątkiem Klientów będących Konsumentami) lub innymi podmiotami, na rzecz których Sprzedający świadczy usługi w ramach Sklepu, jest sąd powszechny, w którego okręgu Sprzedający ma swoją siedzibę. W przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy według zasad ogólnych.
3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01-07-2016 r., a w przypadku jego późniejszych aktualizacji - od dnia jego ogłoszenia na Stronie SOFASTYL.
Załączniki:
1. Załącznik nr 1 – formularz odstąpienia
Formularz odstąpienia od umowy zawartej na odległość
(formularz ten należy wypełnić i odesłać pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną tylko w przypadku
chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: SOFASTYL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Żołędzinie pod adresem Żołędzin numer 19, 64-610, e-mail: ...................................
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………......................................................................................................................………………………………………………......................................................................................................................………………………………………………......................................................................................................................………………………………………………..................................................
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) ………………………………………………………………
Numer Zamówienia ....................................................................................................
Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ................................................................................
Adres konsumenta(-ów) ..............................………………………………………….............
Data i podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
(*) Niepotrzebne skreślić